tirsdag 8. februar 2011

Popart

Vi skulle lage våre egne pop-art bilder i perioden som vi ble inspirert av Andy Warhol og Pushwagner. Dette var en utfordring med tanke på mine minimale kunnskaper om photoshop. Jeg prøvde meg frem på mange bilder, men skulle til slutt stå igjen med et vanlig pop-art bilde og et serie bilde.

Før:



















Etter:


















Før:



















Etter:

















Fremgangsmåte:



















1. Det første man må gjøre er å finne et bilde man vil bruke og legge deg i photoshop.



















2. Så må man lage bildet svart/hvitt. Det gjør man med threshold funksjonen. Trykk Image - Adjustment - Threshold





















3. Det er to måter å markere område man vil legge farge i. Her bruker jeg Magic Wand Tool, som markerer området med lik farge.






















4. Dette er den andre måten å lage markering på. Da går man inn på orginal bildet og bruker Magnetic Lasso Tool, som man må tegne opp markeringen selv.



















5. Her er resultatet etter jeg har lagt farge inn i markeringene.
















6. For å male inn farge inn i markeringen velger man fargen man ønsker og bruker malerbøtta som vist på bilde.




















7. Her er bildet etter at malingen er lagt inn.
















8. Så må man trykke New, da kommer dette opp og man må velge det jeg har valgt her for å åpne et nytt ark, i dette tilfelle et A3 ark.





















9. Så markerer man hele bildet og bruker Move Tool og flytter hele bildet til det nye A3 arket.
















10. Om man får en feil størrelse på bildet når man flytter det kan man redigere det i Image Size.



















11. Så kan man legge flere bilder inn i dette arket slik at det blir en bilde serie.

Redigerte bilder som jeg valgte å ikke bruke:




















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar